Ulkopuolisissa verkkokaupoissa olevat tuotteet
Tietyissä tapauksissa voi olla hyödyllistä, että lisäät verkkokauppaan tuotteen, jonka asiakas kuitenkin käy ostamassa toisella sivustolla.
Voit korvata Evention tavanomaisen "Lisää ostoskoriin" -toiminnon linkillä ulkopuoliselle verkkosivustolle. Tällöin asiakas ei osta tuotetta omassa verkkokaupassasi, vaan siirtyy toiselle sivustolle.
Verkkokaupan tuotesivulla ulkopuolinen ostopainike näyttää seuraavalta:
Jos lisäät ulkopuolisen ostolinkin tapahtumatuotteeseen, painike tulee vastaavasti näkyviin tapahtuman tuotelistaukseen:
Ulkopuolisen ostolinkin lisääminen tuotteelle
- Avaa tuotteen profiilisivu Evention hallinnasta joko Tuotteet-välilehdeltä (tavaratuotteet) tai tietyn Tapahtuman Tuotteet-välilehdeltä (liput ja tapahtumiin liittyvät tuotteet).
- Siirry tuotteen Verkkopalvelut-välilehdelle.
- Kirjoita Ulkopuolisen ostosivun osoite -kenttään se osoite, johon asiakas ohjataan ja Painikkeen otsikko -kenttään linkkipainikkeessa näkyvä teksti.
- Klikkaa Tallenna saatavuusasetukset
Huomaa, että tuotteen saatavuus muuttuu automaattisesti Myynnissä-tilasta Näkyvissä, ei myynnissä -tilaan, kun ulkopuolinen ostolinkki otetaan tuotteelle käyttöön.
Milloin ulkopuolista ostolinkkiä voi käyttää?
Ulkopuolista ostolinkkiä voi käyttää esimerkiksi seuraavissa tapauksissa:
- Olet sopinut tiettyjen tuotteiden myynnistä esimerkiksi yhteistyökumppanisi tai sponsorisi verkkokaupassa, mutta haluat esitellä tuotteen myös omassa verkkokaupassasi.
- Järjestät tapahtuman sellaisessa tapahtumapaikassa, joka ei salli lipunmyyntiä omassa verkkokaupassasi vaan velvoittaa käyttämään ulkopuolista lipunmyyntipalvelua. Voit julkaista tapahtuman omassa kaupassasi, mutta ohjaat asiakkaan toiseen verkkokauppaan lippuostoksille.