Ulkopuolisissa verkkokaupoissa olevat tuotteet

Tietyissä tapauksissa voi olla hyödyllistä, että lisäät verkkokauppaan tuotteen, jonka asiakas kuitenkin käy ostamassa toisella sivustolla.

Voit korvata Evention tavanomaisen "Lisää ostoskoriin" -toiminnon linkillä ulkopuoliselle verkkosivustolle. Tällöin asiakas ei osta tuotetta omassa verkkokaupassasi, vaan siirtyy toiselle sivustolle.

Verkkokaupan tuotesivulla ulkopuolinen ostopainike näyttää seuraavalta:

Jos lisäät ulkopuolisen ostolinkin tapahtumatuotteeseen, painike tulee vastaavasti näkyviin tapahtuman tuotelistaukseen:

Ulkopuolisen ostolinkin lisääminen tuotteelle

  • Avaa tuotteen profiilisivu Evention hallinnasta joko Tuotteet-välilehdeltä (tavaratuotteet) tai tietyn Tapahtuman Tuotteet-välilehdeltä (liput ja tapahtumiin liittyvät tuotteet).
  • Siirry tuotteen Verkkopalvelut-välilehdelle.
  • Kirjoita Ulkopuolisen ostosivun osoite -kenttään se osoite, johon asiakas ohjataan ja Painikkeen otsikko -kenttään linkkipainikkeessa näkyvä teksti.
  • Klikkaa Tallenna saatavuusasetukset

Huomaa, että tuotteen saatavuus muuttuu automaattisesti Myynnissä-tilasta Näkyvissä, ei myynnissä -tilaan, kun ulkopuolinen ostolinkki otetaan tuotteelle käyttöön.

Milloin ulkopuolista ostolinkkiä voi käyttää?

Ulkopuolista ostolinkkiä voi käyttää esimerkiksi seuraavissa tapauksissa:

  • Olet sopinut tiettyjen tuotteiden myynnistä esimerkiksi yhteistyökumppanisi tai sponsorisi verkkokaupassa, mutta haluat esitellä tuotteen myös omassa verkkokaupassasi.
  • Järjestät tapahtuman sellaisessa tapahtumapaikassa, joka ei salli lipunmyyntiä omassa verkkokaupassasi vaan velvoittaa käyttämään ulkopuolista lipunmyyntipalvelua. Voit julkaista tapahtuman omassa kaupassasi, mutta ohjaat asiakkaan toiseen verkkokauppaan lippuostoksille.
Oliko tästä artikkelista hyötyä? Kiitos vastauksestasi Arviointi epäonnistui

Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä