Miten voin palauttaa peruutetun tapahtuman takaisin myyntiin uudelle päivälle?

Esimerkiksi koronarajoitusten muuttuessa nopealla tahdilla saattaa eteen tulla tilanne, jossa jo kertaalleen peruutettu tapahtuma saatetaan joutua siirtämään uudelle päivämäärälle ja avaamaan uudelleen myyntiin. Tällöin järjestelmässä olevat tilaukset (peruutettuun tapahtumaan) siirtyvät myös automaattisesti uudelle päivämäärälle ja liput kelpaavat sellaisenaan.

Toimi seuraavasti:

  • Siirry Tapahtumat-välilehdelle
  • Hae peruutettu tapahtuma ja klikkaa tapahtuman nimeä
  • Siirrä tapahtuma takaisin suunnittelutilaan klikkaamalla Palauta suunnitteluun -painiketta. Suunnittelutilassa oleva tapahtuma ei ole myynnissä.
  • Korjaa tapahtumaan uudet päivämäärät ja ajat (Perustiedot-välilehdeltä)
  • Käy läpi myös muut tapahtuma-asetukset ja muuta ne uutta päivämäärää vastaavaksi. Tarkista erityisesti...
    • Näkyvyys ja saatavuus -välilehden Myynnin ajastus sekä muut näkyvyysasetukset. Jos haluat pitää tapahtuman vielä pois myynnistä, mutta jo näkyvillä verkkokaupassa, valitse näkyvyysasetukseksi Näkyvissä, ei myynnissä
    • Esittely-välilehden tekstit, mikäli esittelyissä on ollut joitain päivämäärämerkintöjä
    • Tapahtumakuvat, jos kuvissa on ollut näkyvissä vanhoja päivämääriä
    • Mahdolliset tuotekohtaiset ajastusasetukset
  • Kun olet tehnyt muutokset, Julkaise tapahtuma uudelle päivämäärälle ylälaidan Julkaise-painikkeesta

Mitä aiemmin ostetuille lipulle tapahtuu?

Kaikki ne järjestelmässä olevat tilaukset siirtyvät automaattisesti uudelle päivämäärälle ja asianomaisen tapahtuman alkuperäinen lippu kelpaa uutena ajankohtana olevaan tapahtumaan sellaisenaan, vaikka tulostetuissa tai PDF-lipussa näkyisikin vanha päivämäärä. Sähköiset liput, kuten mobiililippulinkit päivittyvät automaattisesti.

Jos haluat, voit lähettää liput uudelleen asiakkaille, jolloin uusissa lipuissa näkyy jo uusi tapahtumapäivä.

Mikäli asiakas on peruuttanut tilauksensa aiemman peruutuksen johdosta, peruutus jää luonnollisesti voimaan. Asiakkaan tulee siis ostaa tällöin liput uudelleen.

Miten voin tiedottaa muutoksesta asiakkaita?

Voit tiedottaa muutoksesta asiakkaita helposti Evention tiedotustyökalun kautta. Katso ohje tiedottamisesta sähköpostitse tai tekstiviestitse.

Oliko tästä artikkelista hyötyä? Kiitos vastauksestasi Arviointi epäonnistui

Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä