Ohje tapahtumien peruutuksista ja muutoksista tapahtumajärjestäjille

Eventio on apunasi, kun tiedotat tapahtumiin tulleista muutoksista asiakkaitasi. Eventio huolehtii tarvittaessa takaisinmaksujen käsittelystä.

Muistathan jo tapahtumaa perustaessasi, että kuluttajalla on oikeus täysimääräiseen takaisinmaksuun, ellei tapahtumasi peruutusehdoissa ole jo alkuperäisen tilauksen tilaushetkellä ollut muunlaista peruutus- ja palautuskäytäntöjä ja asiakas ole niitä tilausta tehdessään hyväksynyt.

Muistilista:

  • Sulje tapahtuman myynti Eventiossa, jos et ota vastaan uusia tilauksia. Voit tehdä sen asianomaisen tapahtuman sivulta, Näkyvyys ja saatavuus -välilehdeltä. Tarkentava teksti -kohtaan kannattaa kirjoittaa lisätietoa asiakkaalle, esim. ”Tapahtuma peruutettu”.
  • Jos tapahtuman ajankohta muuttuu, tee ajankohtamuutos Eventiossa ao. tapahtuman asetuksissa. Voit tällöin pitää myynnin avoinna edelleen.
  • Ilmoita peruutuksesta/muutoksesta Evention asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@eventio.fi ja kerro, mihin saakka takaisinmaksupyyntöjä tapahtumiisi otetaan vastaan.
  • Ilmoita peruutuksesta/muutoksesta edelleen tapahtumavieraillesi sähköpostitse ja tekstiviestitse. Katso ohjevideo YouTubessa. Eventio avustaa tarvittaessa viestin lähettämisessä. Tämän viestin lopussa on viestipohja, jota voit välittää edelleen.
  • Takaisinmaksupolitiikasta päättää aina tapahtumajärjestäjä. Suosittelemme harkitsemaan myös vaihtoehtoisia hyvityskeinoja, kuten vapaalippua toiseen tapahtumaasi.
  • Jos annat luvan takaisinmaksulle, tapahtumavieraasi voivat pyytää takaisinmaksua lipuista Eventiolta sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@eventio.fi . Tällöin Eventio peruuttaa liput ja maksaa liput takaisin asiakkaalle alkuperäisellä maksutavalla. Peruutukset pidätetään edelleen seuraavasta tilityksestäsi. Mikäli seuraavan tilityksen kertyneet varat eivät riitä kattamaan palautuksia, lähetämme laskun tehdyistä peruutuksista.
  • Voit tehdä takaisinmaksuja myös omatoimisesti Evention hallintapaneelissa tämän ohjeen avulla.
Ehdotus viestitekstin rungosta asiakkaille (voit muokata tarpeen mukaan):
Tapahtumamme XXXXXXX (<pvm> <klo>) on valitettavasti jouduttu siirtämään/peruuttamaan.
Uusi ajankohta tapahtumalle on XX.XX.XXXX. Olemassa olevat liput kelpaavat sellaisenaan uutena ajankohtana, vaikka niissä näkyisi vanha päivämäärä.
Muutoksen johdosta sinulla on oikeus lippujen peruuttamiseen ja takaisinmaksuun. Voit tehdä peruutuksen ilmoittamalla tilauksesi ja lippujesi tiedot sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@eventio.fi . Palautuspyynnöt on tehtävä viimeistään XX.XX.XXXX mennessä.
Oliko tästä artikkelista hyötyä? Kiitos vastauksestasi Arviointi epäonnistui

Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä