Miten palautan Lippukassalla maksetun tilauksen?

Lippukassalla käteisellä tai kortilla maksettu tilaus kannattaa peruuttaa Lippukassan kautta, jolloin palautus kirjautuu myös kassakirjanpitoon.

Käteisellä maksettu tilaus tulisi aina palauttaa takaisin käteisenä rahana. Kortilla maksettu tilaus tulisi aina palauttaa takaisin samalle kortille, jolla alkuperäinen maksu on tehty. Kortin tulee tällöin olla paikalla pisteessä, jossa palautus tehdään. Poikkeustapauksissa kassalla tehdyn tilauksen voi palauttaa tilisiirtona asiakkaan pankkitilille. Palautus pankkitilille tapahtuu Evention hallinnan kautta.

Tilauksen peruuttaminen Lippukassalla

  • Hae tilaus sen numerolla tai asiakkaan nimellä kassan Tilaukset-välilehdeltä.
  • Avaa tilaus klikkaamalla sitä
  • Klikkaa tilauksen alalaidassa olevaa Näytä lisävalinnat -linkkiä ja alle avautuvaa Peruuta tilaus -painiketta
  • Valitse hyvitystapa: henkilöstöetu, kortti tai käteinen. Alkuperäinen maksutapa määrittelee käytettävissä olevat palautustavat.
  • Vahvista vielä peruutus

Korttimaksun peruuttaminen

Jos hyvitys tehdään kortille, hyvitettävä summa siirtyy automaattisesti kassaan kytkettyyn korttimaksupäätteeseen. Asiakkaan tulee näyttää korttia (siru tai lähimaksu) maksupäätteelle. Hyvityksestä tulostuu kuitti.

Maksun palauttaminen pankkitilille

Jos maksu palautetaan pankkitilille, tee peruutus ja palautus Evention hallinnan puolelta. Katso ohjeartikkeli rahapalautuksen tekemisestä.

Oliko tästä artikkelista hyötyä? Kiitos vastauksestasi Arviointi epäonnistui

Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä